Artikkel-utdrag fra DinSide.no.

Slik bruker du sosiale medier som jobbsøker

Glem jobbannonsene: Det er sosiale medier som er tingen for å få seg ny jobb.

Tradisjonelt har jobbannonser i avisene, på Nav.no og Finn.no, vært stedene for å finne ledige jobber. Den tiden kan være forbi, skal vi tro høyskolelektor Cecilie Staude ved Handelshøyskolen BI. Hun tror rekruttering gjennom den tradisjonelle jobbannonsen er i ferd med å gå ut på dato.

Men hvis jobbannonser ikke er tingen, hvor finner man da de ledige jobbene?

Færre jobbannonser på NAV.no

Johannes Sørbø i Nav bekrefter at de har merket at bedriftene i mindre grad bruker Nav.no til å legge ut stillingsannonser enn før.

– Det henger blant annet sammen med større konkurranse fra andre aktører på nett, som Finn.no, men det har nok også blitt vanligere at bedrifter bruker egne hjemmesider og/eller sosiale medier til å lyse ut ledige stillinger, sier Sørbø til Dinside.

Samtidig vil dette variere fra bransje til bransje, og Sørbø minner om at det innen offentlig sektor er det lovpålagt å lyse ut stillingene offentlig.

Les resten av artikkelen på dinside.no